
A sikeres SEO első lépése: A könnyen elérhető kulcsszavak
júl 24
3 min read

Elkészült a vadiúj, csillogó weboldalad. Büszke vagy rá, profin néz ki, és tele van jobbnál jobb szolgáltatásokkal.
De telnek a hetek, és a látogatók csak nem akarnak jönni. A Google keresőjéből szinte senki nem talál rád. Ismerős a helyzet?
A legtöbb vállalkozó itt követi el az első nagy hibát: azonnal a legnépszerűbb, legkompetitívebb kulcsszavakra (mint a „könyvelő” vagy a „weboldal készítés”) próbálnak rangsorolni. Ez olyan, mintha egy kezdő hegymászó egyből a legnagyobb hegyet akarná megmászni. Az eredmény borítékolható: rengeteg energia, nulla sikerélmény.
De van egy jobb út, ami gyorsabb eredményt hoz. Ezt hívjuk az „alacsonyan lógó gyümölcsök” megszerzésének. Ebben a cikkben megmutatom, mik ezek, miért ezek a legjobb barátaid, és hogyan találd meg őket.
Mi az az „alacsonyan lógó gyümölcs” a SEO-ban?
Képzelj el egy hatalmas gyümölcsfát. A csúcsán vannak a legszebb, legpirosabb almák, de ezeket szinte lehetetlen elérni létra nélkül. Az alsó ágakon azonban tele van finom, érett gyümölcsökkel, amiket egy egyszerű mozdulattal le tudsz szakítani.
A SEO-ban az „alacsonyan lógó gyümölcsök” pontosan ilyenek. Ezek olyan hosszabb, specifikusabb kulcsszavak (long-tail keywords), amelyekre:
Sokkal kisebb a verseny.
A keresést indító felhasználónak nagyon konkrét szándéka van.
Például:
Nehéz, „magasan lógó” kulcsszó: honlapkészítés
Könnyen elérhető, „alacsonyan lógó” kulcsszó: mobilbarát honlapkészítés egyéni vállalkozóknak Debrecenben
Látod a különbséget? Az elsőre több ezer cég próbál rangsorolni. A másodikra sokkal kevesebben, de aki ezt beírja, az pontosan tudja, mit akar, és valószínűleg azonnali megoldást keres.
Miért ezek a legjobb barátaid a startnál?
Gyorsabb eredmények: Mivel a verseny sokkal kisebb, egy jól megírt, releváns tartalommal hetek vagy hónapok alatt elérheted a Google első oldalát, nem pedig évek alatt. A gyors sikerélmény pedig forgalmat és motivációt is hoz.
Magasabb konverziós arány: Aki azt írja be, hogy „ipari gép karbantartás árajánlat”, az nem csak nézelődik. Neki most van szüksége megoldásra. Ezek a látogatók sokkal nagyobb valószínűséggel válnak ügyfeleiddé, mint azok, akik csak általános kulcsszavakra keresnek.
Autoritás építése: Amikor a Google látja, hogy a te oldalad a legjobb válasz egy-egy specifikus témában (pl. „Tanúsítvány megszerzése gyártó cégeknek”), elkezdi a szakterület szakértőjének tekinteni. Ez a bizalom és autoritás idővel segít majd abban is, hogy a nehezebb, általánosabb kulcsszavakra is egyre jobb helyezést érj el.
Hogyan találd meg a saját könnyen elérhető kulcsszavaidat?
A legjobb eszközök ingyen a rendelkezésedre állnak.
1. Módszer: Gondolkodj a vevőd fejével! Tedd fel magadnak a kérdést: Ha én lennék a vevő, milyen konkrét problémára keresnék megoldást?
Ne csak „takarítás”, hanem „rendszeres irodatakarítás kompletten”.
Ne csak „marketing”, hanem „hogyan szerezzek vevőket weboldallal”.
Írd le a szolgáltatásaidat, és mindegyikhez tegyél hozzá helyszínt, célcsoportot, vagy egy tipikus problémát.
2. Módszer: Használd a Google-t! Kezdd el beírni a fő szolgáltatásodat a Google keresőjébe, de ne nyomj entert! Figyeld meg, milyen automatikus kiegészítéseket ajánl fel. Ezek azok a kifejezések, amiket mások gyakran keresnek. Nézd meg a találati oldal alján a „Kapcsolódó keresések” részt is, aranybánya!
3. Módszer: Elemezd a Google Search Console adataidat! Ez a leghatékonyabb módszer, ha már van egy legalább pár hónapos weboldalad. Menj a Teljesítmény jelentésbe, és nézd meg a Lekérdezések listáját. Keress olyan kulcsszavakat, amelyeknek az átlagos pozíciója 10 és 30 között van. Ezekre már most is rangsorolsz a 2-3. oldalon! Egy kis optimalizálással, a tartalom megerősítésével ezeket viszonylag könnyen az első oldalra tudod tolni.
Megvannak a kulcsszavak. Mi a következő lépés?
A "csillogó" külső nem minden: A motorháztető alatt dől el a verseny
Egy modern, esztétikus weboldal megléte fantasztikus első lépés. Most, hogy már azt is tudod, hogyan találd meg a legértékesebb, könnyen elérhető kulcsszavakat, a kezedben van egy nyerő stratégia alapja.
Azonban a hosszú távú SEO-siker a mélyben, a technikai beállításokban és a weboldalad motorjában dől el. Vajon az új oldalad valóban:
Villámgyors minden eszközön?
Tökéletesen mobilbarát a Google szemében is?
Technikailag úgy van felépítve, hogy a keresőmotorok a lehető legkönnyebben megértsék és rangsorolják a tartalmát?
Mielőtt rengeteg energiát fektetnél a tartalomgyártásba, győződjünk meg róla, hogy az alapok sziklaszilárdak!
Szeretnéd tudni, hogy a weboldalad valóban készen áll-e a sikerre?
Weboldal készítő fejlesztőként segítek felmérni, hogy a meglévő oldalad technikai szempontból mennyire támogatja a SEO céljaidat. Kérj egy ingyenes, rövid weboldal-auditot és konzultációt, ahol átnézzük az alapokat és javaslatot teszek, hogyan hozhatnánk ki belőle a maximumot!
#seo #keresőoptimalizálás #seotippek #kulcsszókutatás #kkv #vállalkozás #onlinemarketing #tartalommarketing #kulcsszavak #vállalkozásfejlesztés #digitalismarketing #többvevő #debrecen
Cikkek, amiket nem érdemes kihagyni
A legtöbb ügyfelünk ezeknél a kérdéseknél kezd el igazán ráérezni, mire van szüksége. Nézd meg ezeket a cikkeket is – nem véletlenül válogattuk össze.